Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021

Απεργία - αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.



 

Η αρχή του σχολικού έτους βρήκε τα σχολεία του δήμου μας υποστελεχωμένα, με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας, και ταυτόχρονα υποχρεωμένα να συντάξουν σχέδια δράσης για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. 

Ο Σεπτέμβριος τελείωσε και μαζί του εξανεμίστηκε η ελπίδα τα σχολεία να ξεκινήσουν την κανονική τους λειτουργία. Στη Β΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών έγιναν μηδαμινές προσλήψεις σε ειδικότητες γεγονός που σημαίνει ότι δεν φτάνουν για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία του δήμου μας. Το αποτέλεσμα είναι όχι μόνο να υπολειτουργούν όλα τα σχολεία του δήμου, αλλά κάποιο από αυτά να υποβιβαστεί από 4θέσιο σε 3θέσιο μέσα σε μία ημέρα λόγω αδυναμίας πλήρωσης της κενής θέσης!

 Επιπλέον, στα σχολεία μας παρατηρούνται ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Ελλείψεις που επηρεάζουν άμεσα τη δουλειά του κάθε  εκπαιδευτικού και τις οποίες αναγκάζονται να καλύπτουν οι ιδιοι οι εκπαιδευτικοί με δικά τους έξοδα. Την χρονιά που πέρασε, οι εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να λειτουργήσουν σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης χωρίς οι μαθητές να διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και χωρίς τα σχολεία να έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τις ελλείψεις όχι των μαθητών αλλά ούτε ακόμα και των εκπαιδευτικών του που μπορεί να χρειάζονταν για τα τηλέμαθήματά τους. 

 Την ίδια στιγμή, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εφαρμόσουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Έναν νέο θεσμό που ευελπιστεί να ασκήσει τους μαθητές στις δεξιότητες τους 21ου αιώνα ... χωρίς υπολογιστές χωρίς δίκτυο ίντερνετ ικανό να δεχτεί πολλούς χρήστες ταυτόχρονα και να σχεδιάσουν εργαστήρια μηχανικής STEM χωρίς να τον ειδικό ρομποτικό εξοπλισμό και χωρίς εκπαιδευτικούς πληροφορικής που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν τέτοια εργαστήρια!

Υπό αυτές τις συνθήκες, το υπουργείο, με απολυταρχικό και τιμωρητικό τρόπο, επιβάλλει στους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν μια διαδικασία αξιολόγησης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και της μαθησιακής διαδικασίας. 


Μήπως το υπουργείο πρέπει πρώτα να αξιολογήσει το δικό του έργο και τον βαθμό στο οποίο έχει φροντίσει όλα τα σχολεία να έχουν όλους τους  εκπαιδευτικούς έγκαιρα στη θέση τους και όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ασκούν απρόσκοπτα το έργο τους; 


Είναι άδικο οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε υποστελεχωμένα σχολεία να επωμιστούν όλο το βάρος και την γραφειοκρατική δουλειά που απαιτείται.


Είναι παράλογο να ζητούν με απολυταρχικό και τιμωρητικό τρόπο να  συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί σε μια υπέρογκη γραφειοκρατική διαδικασία ενώ το σχολείο τους δεν έχει στελεχωθεί με όλο το διδακτικό προσωπικό και δεν διαθέτει όλο τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.


 Είναι ανήθικο να ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν τα σχολεία τους, όταν το ίδιο το υπουργείο δεν φροντίζει τα σχολεία αυτά να έχουν το αυτονόητο: Όλους τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται και όλο τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.


Για τον λόγο αυτό, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων του δήμου Καλαβρύτων δηλώνουν ότι απεργούν-απέχουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και με τη στάση αυτή:


λέμε όχι σε μια απολυταρχικά επιβαλλόμενη & γραφειοκρατική διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων οι οποίες υπολειτουργούν, χωρίς δική τους ευθύνη, αλλά λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού και υλικοτεχνικού εξοπλισμού.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου